עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

פוסט מספר 6

15/05/2019 18:08
bar keisar

1.על פי המאמר המצורף על חדשנות בטויוטה

a.מדוע כישלונות חשובים לחדשנות ארגונית?
 על פי המאמר חברת טויוטה דוגלת באמונה כי כישלונות הם לא בהכרח דבר שלילי. העובד לא צריך להיענש גם אם נעשתה טעות. כלומר ההכרה בכך שנעשה טעות היא משמעותית שכן העובד צריך לנצל את ההזדמנות וללמוד מהטעות שנעשתה. כישלונות חשובים לחדשנות הארגונית שכן הכישלון מאפשר ללמוד לקחים מהמצב הקיים ובכך לקדם ולפתח את הארגון.

b.כיצד מתגמלים בטויוטה על חדשנות ואת מי מתגמלים?

בטיוטה מתגמלים את הצוות, כלומר ההצלחה היא הצלחה קבוצתית והתמורה עבור המאמץ תהיה זהה לכל חברי הצוות. כך טיוטה מעודדת הישגים משותפים ועבודת צוות לקבלת התגמול. התגמול הוא בונוס לשכר.

2. על פי המאמר המצורף על אוקיינוסים כחולים בישראל -  איזה תהליך חדשני גרם לחברת בגיר להצליח בחו"ל?

חברת בגיר נקלעה לקשיים כלכליים בעקבות עזיבתו של לקוח גדול, היא נאלצה למצוא פתרון לבעיה. הפתרון היה פיתוח מוצר חדש שאפשר לה לפנות לשווקים חדשים. חברת בגיר פיתחה חליפה ייחודית שניתן לכבס במכונת הכביסה הביתית (להבדיל מניקוי יבש), ובכך אפשרה לחסוך זמן וכסף ללקוח. המוצר היה חדשני ובכך סיפק לחברת בגיר יתרון תחרותי. הודות לפיתוח זה הצליחה חברת בגיר חברה בגיר להתרחב ולהיות חברה בינלאומית.

3. מה גורם להיווצרות מודל "סנפיר הכריש" באימוץ מוצר חדשני?

מודל "סנפיר הכריש" מייצג את מחזור חיי המוצר מרגע כניסתו לשוק. כאשר מוצר חדש נמצא בשלב החדירה לשוק ישנה עלייה חדה במכירות. לאחר מכן מפתחים חיקויים ומוצרים דומים אחרים מתחרים שכניסתם מובילה להורדת מחירים וירידה חדה במכירות. הגרף מתאר את התהליך כמו "סנפיר הכריש". בתחילת התהליך יש הלקוחות הראשונים שלוקחים סיכון ואליהם מתווספים לקוחות המקטינים את הסיכון כלומר לקוחות צעירים ולקוחות ששמעו תגובות חיוביות על המוצר, כשבסוף מתווספת קבוצת המאחרים, אלו שפוחדים משינויים ויעדיפו שלא לקנות מוצר חדש.

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: